EN

Radzki Mateusz

Stanowisko: adiunkt

Jednostka: Instytut Filozofii i Socjologii, Zakład Podstaw Filozofii i Filozofii Społecznej

Kontakt: (kliknij)

 

Kariera naukowa

Doktorat: „Logika i jej zastosowanie. Studium o wczesnej filozofii Ludwiga Wittgensteina”, filozofia, Wydział Filozofii i Socjologii, Uniwersytet Warszawski.

Magisterium: „Wczesna filozofia Ludwiga Wittgensteina jako teoria logicznej konieczności”, filozofia, Wydział Filozofii i Socjologii, Uniwersytet Warszawski.

Magisterium: „Jak jest możliwa moralność? Pytanie, które leży u podstaw klasycznej teorii socjologicznej Emila Durkheima”, socjologia, Wydział Filozofii i Socjologii, Uniwersytet Warszawski.

Zainteresowania naukowe

Interesuję się wczesną filozofią Ludwiga Wittgensteina, koncepcjami logiczno- filozoficznymi Bertranda Russella, Rudolfa Carnapa, Willarda V.O. Quine’a, Romana Suszki (np. logiką niefregowską, tezą Suszki), Ludwika Borkowskiego (np. kwantyfikatorami właściwymi), logiką, semiotyką logiczną, filozofią logiki, filozofią języka, epistemologią, metodologią nauk społecznych oraz socjologią (klasycznymi teoriami socjologicznymi).

Zajmuję się zagadnieniami z pogranicza metalogiki oraz rekonstruowanej w sposób formalny problematyki zastosowania logiki w filozofii języka, semiotyce logicznej, epistemologii, ontologii oraz metodologii nauk społecznych.

Najważniejsze publikacje

M.M. Radzki, On the Rosser–Turquette method of constructing axiom systems for finitely many-valued propositional logics of Łukasiewicz, [w:] Journal of Applied Non-classical Logics, 2017, DOI: 10.1080/11663081.2017.1311147.

M.M. Radzki, On Axiom Systems of Słupecki for the Functionally Complete Three-Valued Logic, [w:] Axiomathes, Vol.16, No.3, 2016, s. 1-13, DOI: 10.1007/s10516-016-9319-x.

M.M. Radzki, Debates on the concept of many-valuedness: a philosophical point of view, [w:] Around the Lvov-Warsaw School, A. Drabarek (red.), Wyd. APS, Warszawa 2016, s. 32-46.

M.M. Radzki, Debates on the concept of many-valuedness: a mathematical point of view, [w:] Around the Lvov-Warsaw School, A. Drabarek (red.), Wyd. APS, Warszawa 2016, s. 47-61.

M.M. Radzki, Obrazy i zdania na gruncie wczesnej filozofii Ludwiga Wittgensteina, [w:] Ludwig Wittgenstein – konteksty i konfrontacje, P. Dehnel, L. Rasiński (red.), Wyd. Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, Wrocław 2011, s. 65-75.

M.M. Radzki, The Principles of Application of Propositional Logic in the Light of Ludwig Wittgenstein’s Early Philosophy, [w:] Epistemology, Contexts, Values, Disagreement. Papers of the 34th International Wittgenstein-Symposium, Ch. Jäger, W. Löffler (red.), Austrian Ludwig Wittgenstein Society, Kirchberg am Wechsel 2011, s. 237-239.

M.M. Radzki, Logic and Its Application In Ludwig Wittgenstein’s Early Philosophy, [w:] Image and Imaging In Philosophy, Science and the Arts. Papers of the 33rd International Wittgenstein-Symposium, E. Nemeth, R. Heinrich, W. Pichler (red.), Austrian Ludwig Wittgenstein Society, Kirchberg am Wechsel 2010, s. 262-264.

M.M. Radzki, Logika i jej zastosowanie w świetle wczesnej filozofii Ludwiga Wittgensteina. Ideografia logiczna a język naturalny, [w:] Filozofia Nauki, Nr 1 (69), 2010, s. 35-51.

Projekty badawcze

Proszę podać najważniejsze projekty badawcze (tematy oraz pełnione funkcje)

Współpraca międzynarodowa

Proszę podać najważniejsze informacje

Pełnione ważne funkcje

Proszę wpisać pełnione ważne funkcje naukowe i społeczne np. członkowstwo w stowarzyszeniach naukowych, redakcjach czasopism naukowych itp..

 

M.M. Radzki, Debates on the concept of many-valuedness: a philosophical point of view, [w:] Around the Lvov-Warsaw School, A. Drabarek (red.), Wyd. APS, Warszawa 2016, s. 32-46.
 
M.M. Radzki, Debates on the concept of many-valuedness: a mathematical point of view, [w:] Around the Lvov-Warsaw School, A. Drabarek (red.), Wyd. APS, Warszawa 2016, s. 47-61.
dr Mateusz Radzki
18-10-2018

Zakładanie konta ORCID. Jak otrzymać swój unikalny numer?

ORCID to unikalny numer identyfikacyjny naukowca, który pomaga likwidować problem identyfikacji autorów działających na tym samym polu badawczym w przypadku bardzo popularnych nazwisk, precyzować tożs…
20-09-2018

Wykład otwarty - profesor wizytująca z Università di Torino

Zapraszamy na wykład otwarty profesor wizytującej Dr Maddaleny Cannito z Universita di Torino, 8 listopada, Sala Senatu APS
17-10-2018

Studia podyplomowe z Terapii Pedagogicznej z edukacją daltońską i elementami systemu M. Montessori

Zapraszamy na studia podyplomowe z Terapii Pedagogicznej z edukacją daltońską i elementami systemu M. Montessori. Studia dają kwalifikacje do prowadzenia zajęć specjalistycznych z zakresu terapii peda…