EN

Szulawski Michał

Stanowisko: adiunkt

Jednostka: Instytut Psychologii, Zakład Psychologii Społecznej

Kontakt: (kliknij)

 

Kariera naukowa

  • doktorat : psychologia, Wydział Psychologiczny, Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej (2014)
  • magisterium: psychologia, Wydział Filozofii Chrześcijańskiej, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskeigo(2005)
  • licencjat: filologia angielska, Wydział Filologiczny, Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej(2006)
  • magisterium: filologia angielska, Wydział Filologiczny, Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej(2009)

Zainteresowania naukowe

  • psychologia społeczna, psychologia celów i motywacji, psychologia różnic indywidualnych
  • procesy samoregulacyjne, samoregulacja w interwencjach psychologicznych
  • coaching oparty o podejście skoncentrowane na rozwiązaniu i poznawczo-behawioralne

Najważniejsze publikacje

Szulawski, M. (2013). Rodzaje celów i sposoby ich wyznaczania a wspieranie rozwoju. [W:] E. Sokołowska, Psychologia kształcenia i wspierania rozwoju. Podręcznik akademicki. Warszawa: Akademia Pedagogiki Specjalnej

Dobrenko, K., Batory A., Wiśniewska D., Boguszewski, P., Szulawski, M. (oddany do recenzji). Kontrola działania i efektywność wykorzystywania nieświadomych informacji ze środowiska a dobrostan psychiczny. Wstępne doniesienia z badań. Psychologia Jakości Życia, Warszawa: Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej

Smółka, P., Szulawski, M. (2011). Personality traits and motivational traits as predictors of social competence. Implication for occupational selection process. Education of Economists and Managers, 22, s. 111-126, Warsaw: Warsaw School of Economics

Szulawski, M, Bloch, M. (2011), Inspiracje Psychologii Społecznej w Coachingu. Coaching Review, nr 1/2011, s. 39 – 52, Warszawa: Akademia Leona Koźmińskiego

Zabłocka-Żytka L.; Szulawski M.; Wojda J.; Czabała Cz. (2010). Zapobieganie zachowaniom destrukcyjnym i autodestrukcyjnym wśród dzieci młodzieży szkolnej. Wnioski z realizacji międzynarodowego projektu “Child and Adolescent Mental Heath in Enlarged European Union”; W: Promocja zdrowia psychicznego. Badania i działania w Polsce, część druga. Okulicz-Kozaryn  K. , Ostaszewski K. (red.), Warszawa: Instytut Psychiatrii i Neurologii

Czabała C., Danielewicz D., Rola J., Szulawski M., Zabłocka-Żytka L (2009). Violence at Polish Schools - analysis of the phenomenon and prevention methods. The Romanian Review of Child Psychiatry 3 (1), 14 - 20.

Szulawski, M., Tokarski, S. (2007), Poprawiona Skala Umiejętności Kierowania w Sporcie, Studia Psychologica, str. 385 – 402, Warszawa: Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego

Projekty badawcze

2011 – 2012 Podatność osobowościowa na trening osiągania celów życiowych; kierownik

2013 – 2014 Efektywność treningu prozdrowotnego: modyfikujące rola właściwości osobowościowych; kierownik

2009 – 2013 Neurobiologiczne podłoże zachowań społecznych w kontekście różnic indywidualnych w reaktywności emocjonalnej; wykonawca

Współpraca międzynarodowa

2007 – 2009 Projekt CAMHEE (Child and adolescent mental health in enlarged EU -  development of effective policies  and practices”)

Hobby i zainteresowania pozanaukowe

Certyfikowany coach metodologii CoachWise (ICF), Certyfikowany  Partner Way2 (znajomość narzędzi diagnostycznych Way2Imporve),  Uczestnik projektu careercoach (www.careercoach.pl) 

Podróże, fotografia podróżnicza, sport

 

 

dr Michał Szulawski
30-11-2018

SPOTKANIA Z KSIĄŻKĄ

Serdecznie zapraszamy na spotkanie poświęcone dyskusji nad książką Heleny Janet Grzegołowskiej-Klarkowskiej Mądrość osobowości. Wspieranie rozwoju osobowości i zapobieganie jej zaburzeniom w całym cy…
07-12-2018

Wystawa fotograficzna

10 niezwykłych historii, 10 wyjątkowych osób, które połączyła choroba. Nadzwyczajna wystawa fotograficzna, na której każde zdjęcie zdaje się mówić: „Nie odwracaj się plecami od bólu”, łącznik APS.
30-11-2018

REJESTRACJA 2019/2020

Rusza rejestracja do programy ERASMUS + na rok 2019/2020. Wszystkie dokumenty należy złóż do dnia 28 lutego 2019 r. w pokoju 3221 bud. C