EN

Szulawski Michał

Stanowisko: adiunkt

Jednostka: Instytut Psychologii Stosowanej, Katedra Psychologii Społecznej

E-mail: mszulawski@aps.edu.pl

Kariera naukowa

  • doktorat : psychologia, Wydział Psychologiczny, Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej (2014)
  • magisterium: psychologia, Wydział Filozofii Chrześcijańskiej, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskeigo(2005)
  • licencjat: filologia angielska, Wydział Filologiczny, Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej(2006)
  • magisterium: filologia angielska, Wydział Filologiczny, Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej(2009)

Zainteresowania naukowe

  • psychologia społeczna, psychologia celów i motywacji, psychologia różnic indywidualnych
  • procesy samoregulacyjne, samoregulacja w interwencjach psychologicznych
  • coaching oparty o podejście skoncentrowane na rozwiązaniu i poznawczo-behawioralne

Najważniejsze publikacje

Szulawski, M. (2013). Rodzaje celów i sposoby ich wyznaczania a wspieranie rozwoju. [W:] E. Sokołowska, Psychologia kształcenia i wspierania rozwoju. Podręcznik akademicki. Warszawa: Akademia Pedagogiki Specjalnej

Dobrenko, K., Batory A., Wiśniewska D., Boguszewski, P., Szulawski, M. (oddany do recenzji). Kontrola działania i efektywność wykorzystywania nieświadomych informacji ze środowiska a dobrostan psychiczny. Wstępne doniesienia z badań. Psychologia Jakości Życia, Warszawa: Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej

Smółka, P., Szulawski, M. (2011). Personality traits and motivational traits as predictors of social competence. Implication for occupational selection process. Education of Economists and Managers, 22, s. 111-126, Warsaw: Warsaw School of Economics

Szulawski, M, Bloch, M. (2011), Inspiracje Psychologii Społecznej w Coachingu. Coaching Review, nr 1/2011, s. 39 – 52, Warszawa: Akademia Leona Koźmińskiego

Zabłocka-Żytka L.; Szulawski M.; Wojda J.; Czabała Cz. (2010). Zapobieganie zachowaniom destrukcyjnym i autodestrukcyjnym wśród dzieci młodzieży szkolnej. Wnioski z realizacji międzynarodowego projektu “Child and Adolescent Mental Heath in Enlarged European Union”; W: Promocja zdrowia psychicznego. Badania i działania w Polsce, część druga. Okulicz-Kozaryn  K. , Ostaszewski K. (red.), Warszawa: Instytut Psychiatrii i Neurologii

Czabała C., Danielewicz D., Rola J., Szulawski M., Zabłocka-Żytka L (2009). Violence at Polish Schools - analysis of the phenomenon and prevention methods. The Romanian Review of Child Psychiatry 3 (1), 14 - 20.

Szulawski, M., Tokarski, S. (2007), Poprawiona Skala Umiejętności Kierowania w Sporcie, Studia Psychologica, str. 385 – 402, Warszawa: Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego

Projekty badawcze

2011 – 2012 Podatność osobowościowa na trening osiągania celów życiowych; kierownik

2013 – 2014 Efektywność treningu prozdrowotnego: modyfikujące rola właściwości osobowościowych; kierownik

2009 – 2013 Neurobiologiczne podłoże zachowań społecznych w kontekście różnic indywidualnych w reaktywności emocjonalnej; wykonawca

Współpraca międzynarodowa

2007 – 2009 Projekt CAMHEE (Child and adolescent mental health in enlarged EU -  development of effective policies  and practices”)

Hobby i zainteresowania pozanaukowe

Certyfikowany coach metodologii CoachWise (ICF), Certyfikowany  Partner Way2 (znajomość narzędzi diagnostycznych Way2Imporve),  Uczestnik projektu careercoach (www.careercoach.pl) 

Podróże, fotografia podróżnicza, sport

 

 

dr Michał Szulawski
21-06-2018

Ranking Szkół Wyższych 2018

Ranking Szkół Wyższych 2018 opublikowany. W rankingu Perspektyw nasze kierunki wśród najlepiej klasyfikowanych Uczelni.
04-06-2018

Kongres Praw Rodzicielskich - 25-26 czerwca 2018

W imieniu Rzecznika Praw Obywatelskich i Rektora Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej zapraszamy na Kongres Praw Rodzicielskich w dniach 25 - 26 czerwca 2018.
06-04-2018

KOLEGIUM EDUKACJI ARTYSTYCZNEJ - WYSTAWY

KOLEGIUM EDUKACJI ARTYSTYCZNEJ AKADEMII PEDAGOGIKI SPECJALNEJ IM. MARII GRZEGORZEWSKIEJ serdecznie zaprasza na końcoworoczną wystawę prac studentów. Wystawa Czynna do 27.06.2018 r.