EN

Ulatowska Joanna

Stanowisko: adiunkt

Jednostka: Instytut Psychologii, Katedra Podstaw Psychologii, Pracownia Psychologii Poznawczej

Kontakt: (kliknij)

 

Kariera naukowa

  • stopień doktor nauk humanistycznych w zakresie psychologii uzyskany na Wydziale Psychologii SWPS (2009)
  • tytuł magistra psychologii uzyskany na Wydziale Psychologii SWPS (2003)

Zainteresowania naukowe

Psychologia kłamstwa, zniekształcenia pamięci, psychologia zeznań świadków

Najważniejsze publikacje

  • Zajenkowska, A., Ulatowska, J., Prusik, M. i Budziszewska, M. (2017). Be careful what you wish for! Desired and actual behaviour inconsistency in frustrating and provoking situations as predictors of depression. Studia Psychologica, w druku.
  • Ulatowska, J. (2017). Accuracy of Indirect Method in Detection of False Intent. Legal and Criminological Psychology, published on-line 06.09.2017.
  • Ulatowska, J. i Sawicka, M. (2017). Recovered Memories in Clinical Practice: A Research Review. Polish Psychiatry, 52, 4, 609–618.
  • Ulatowska, J. (2017). Teachers’ beliefs about cues to deception and the ability to detect deceit. Educational Psychology, 37, 3, 251-260.
  • Ulatowska, J., Olszewska, J. i Hanson, M. D. (2016). Do Format Differences in the Presentation of Information Affect Susceptibility to Memory Distortions? The Three Stage Misinformation Procedure Reconsidered. The American Journal of Psychology, 4, 407-417.
  • Falkowski, A., Olszewska, J. i Ulatowska, J. (2015). Are lookalikes confusing? The application of the DRM paradigm to test consumers confusion in counterfeit cases. Marketing Letters, 26, 461-471.
  • Alogna, V. K., Attaya, M. K., Aucoin, P., Bahnik, S., Birch, S., Birt, A. R.,... Zwaan, R. A. (2014). Registered replication report: Schooler & Engstler-Schooler (1990). Perspectives on Psychological Science, 9, 556–578.
  • Ulatowska, J. (2014). Different questions – different accuracy? The accuracy of various indirect question types in deception detection. Psychiatry, Psychology and Law, 21, 231-240.
  • Ulatowska, J. i Olszewska, J. (2013). Creating associative memory distortions - a Polish adaptation of the DRM paradigm. Polish Psychological Bulletin, 44, 449-456.
  • Olszewska, J. i Ulatowska, J. (2013). Encoding strategy affects false recall and recognition: Evidence from categorical study material. Advances in Cognitive Psychology, 9, 1, 44-52.
  • Ulatowska, J. (2011). The relation between knowledge of cues to deception and the ability to detect deceit. Problems of Forensic Sciences, 85, 50-63.
  • Ulatowska, J. (2010). The influence of providing the context of the assessment on the accuracy of the indirect method of deception detection. Problems of Forensic Sciences, 84, 380-391.

Projekty badawcze

  • 2011-2016 Projekt badawczy finansowany ze środków NCN Skuteczność przeciwdziałania zniekształceniom pamięci w kontekście różnych paradygmatów badawczych 2011/01/D/HS6/05482 – kierownik projektu
  • 2015-2016 Projekt badawczy Skuteczność pytań pośrednich w wykrywaniu kłamstwa na temat przeszłych i przyszłych działań. Projekt finansowany z dotacji na utrzymanie potencjału badawczego APS – kierownik projektu
  • 2013-2014 Projekt badawczy Skuteczność treningów w wykrywaniu kłamstwa na podstawie wskaźników behawioralnych - integracja paradygmatów badawczych. Projekt finansowany z dotacji na utrzymanie potencjału badawczego APS – kierownik projektu
  • 2011-2013 Projekt badawczy Ocena wiarygodności oraz zniekształcenia pamięci zdarzeń jako elementy istotne dla podnoszenia sprawności przesłuchania. Projekt finansowany z dotacji na utrzymanie potencjału badawczego APS – kierownik projektu

Współpraca międzynarodowa

  • Współpraca z dr Justyna Olszewską z University of Wisconsin, USA
  • Współpraca z dr Chrisem Streetem z University of Huddersfield, Wielka Brytania

Pełnione ważne funkcje

członek Association for Psychological Science, European Association of Psychology and Law, Psychonomic Society

 

dr Joanna Ulatowska
28-06-2018

Rekrutacja na studia doktoranckie WNP i WSNS

Nabór na studia DOKTORANCKIE na rok akademicki 2018/2019 WYDZIAŁ NAUK PEDAGOGICZNYCH, kierunek: PEDAGOGIKA oraz WYDZIAŁ STOSOWANYCH NAUK SPOŁECZNYCH, kierunek: INTERDYSCYPLINARNE STUDIA DOKTORANCKIE W…
03-07-2018

2. edycja Konkursu o nagrodę im. Profesor Elżbiety Tarkowskiej

2. edycja Konkursu o nagrodę im. Profesor Elżbiety Tarkowskiej współorganizowanego przez APS. Termin składania prac na konkurs został wyznaczony na dzień 21 września 2018 roku.